AGENDA

dijous, febrer 15 2018

L’esperit intangible: llum aigua aire
12:00 am

El badaloní Gerard Sala (Tona, 1942), que ha estat molts anys professor a la facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, és pintor -i dibuixant i escultor- i poeta. I ho és alhora, d’una manera indestriable, no pas en l’exercici altern d’una i altra disciplina. Compon poesia paral·lelament a la realització de les obres visuals i, desfent el camí que el mena de l’una a l’altra, expressa en paraules poètiques els continguts essencials de la seva obra artística.

Verdaguer segrestat. La utilització del mite durant el franquisme
12:00 am

La Fundació Jacint Verdaguer, amb seu a Folgueroles, ha produït l’exposició que té per tema l’intent d’apropiació per part del franquisme de la figura i l’obra del poeta nacional català. L’exposició abasta el període de 1931 a 1977, i, doncs, des de la Segona República Espanyola a la Transició. Mitjançant una exhaustiva recerca d’articles periodístics, imatges, enregistraments i correspondència de l’època, es fan evidents els esforços del règim franquista per instrumentalitzar el poeta i presentar-lo com un geni de la nació espanyola.

Donació 06. Beulas
12:00 am

El pintor colomenc Josep Beulas (Santa Coloma de Farners, 1921 – Osca, 2017) és l’artista de més prestigi i reconeixement de la ciutat. Establert a Osca després de fer estades a Roma i Madrid, ja com a artista consolidat, va promoure la creació de la fundació que porta el seu nom -Fundación Beulas- i del museu d’art contemporani de la ciutat, el Centro de Arte y Naturaleza (CDAN), que ràpidament ha esdevingut un centre de referència en la seva especialitat. L’artista va fer successives donacions de la seva obra al museu.

Adolescents 3.0: reptes i oportunitats de les xarxes socials
7:30 pm

A càrrec de Meius Ferrés, responsable tècnica de la comunicació a la xarxa de la Universitat de Girona.

En el terreny de les xarxes, mares, pares, tutors i docents tenim la responsabilitat d’estar al dia i engrescar els nostres joves a usar-les també per a l’estudi i el coneixement.