La Federació de Comerç de la Selva engega una campanya per a reactivar el comerç local amb els infants com a eix vertebrador

dg. 11.04.2021

La Federació de Comerç de la Selva presenta una nova iniciativa per a fomentar, reactivar i donar empenta al comerç local dels municipis de la comarca, adreçant-se al públic més jove: els infants.

Les associacions de comerciants de Santa Coloma de Farners, Arbúcies, Breda, Sils, Sant Hilari Sacalm i Vidreres han treballat de forma conjunta per tal de posar en marxa la campanya 'Tots som comerç local', on la Laura, el personatge estrella de l'agrupació de comerciants, enllaçarà el comerç i l'àmbit educatiu, en aquest cas amb les escoles d'educació infantil i primària.

En plena revolució digital i l'increment desmesurat de les compres en línia, de les quals en resulten beneficiàries les grans corporacions internacionals, s'ha considerat important tenir en compte als més petits de la casa, ja que aquesta generació està coneixent cada cop més aquest sistema de compra, que poc benefici deixa als municipis. Des de la Federació creuen que és primordial fer-los entendre que les compres locals beneficien els veïns i veïnes dels pobles.

Així doncs, la campanya s'engega a partir de demà dilluns 12 d'abril, quan començaran tot un seguit d'activitats que vinculen comerç i escola. Cada vegada que els infants vagin a comprar als comerços associats amb els seus familiars rebran una moneda a canvi, anomenada Laura.

Aquesta moneda l'hauran de portar a la seva escola i dipositar-la a una bústia que hi trobaran. Quan el centre escolar acumuli 500 monedes contactarà amb l'associació de comerciants i aquesta premiarà l'escola amb vals de compra per gastar als comerços locals. A Santa Coloma de Farners participen de la campanya les escoles Sant Salvador d'Horta, Castell de Farners i La Salle.

A més a més, la Federació de Comerç de la Selva també executarà activitats de dinamització i conscienciació a les escoles, seguint els protocols sanitaris que marca cada centre arran de la situació epidemiològica. L'actor i pedagog, Ovidi Llorente, serà l'encarregat de desplaçar-s'hi per explicar la importància de fomentar la compra local, des d'una vessant artística totalment adaptada al públic infantil.

Per ajudar a promocionar aquesta campanya, s'ha comptat també amb la col·laboració de l'actor selvatà Quim Masferrer, que amb la seva particular simpatia ha gravat un vídeo promocional, el qual podeu veure visitant el nostre canal de YouTube, seguint el següent enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=KPfp5idbU98

La iniciativa comercial compta amb el suport i participació dels diversos Ajuntaments dels municipis implicats, entre els quals es troba l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners; la Diputació de Girona i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya.

Historial

Altres notícies