El 79% de les incidències rebudes a través de l’APP del servei Línia Verda ja han estat solucionades

El tipus d’incidències que més s’han comunicat són aquelles que fan referència a la recollida de residus i neteja viaria, seguit de parcs i jardins i enllumenat. El 79% de les incidències comunicades ja han estat solucionades. Línia Verda afavoreix l’ús de les “bones pràctiques” mediambientals i en conseqüència, el desenvolupament d’un municipi sostenible. 
Per utilitzar el servei a través de Smartphone o tableta només cal descarregar l’aplicació Línia Verda. Per a això l’usuari es connecta a la Play Store o APP Store i d’una forma fàcil i intuïtiva es produeix la descàrrega, que és completament gratuïta. 

Línia Verde - Santa Coloma de Farners

Un cop oberta l’aplicació al dispositiu mòbil, l’usuari decideix si plantejar una consulta o bé comunicar una incidència. El procediment és molt ràpid i senzill. Per comunicar una incidència, només cal seleccionar el tipus de categoria. Per geo-localització, l’APP Línia Verda s’encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en les que s’ubica la mateixa. Posteriorment, es pot adjuntar una fotografia de la incidència amb una breu descripció. Un cop enviada, el responsable nomenat per l’Ajuntament rep la notificació de la mateixa. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada. El ciutadà coneix en tot moment l’estat en el que es troba la incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep al seu dispositiu mòbil. 
Aquest servei, a més d’implicar al ciutadà en la consecució d’un municipi més sostenible, facilita en gran mesura la gestió diària dels responsables del propi Ajuntament. A més d’agilitzar els temps de reacció, dóna a conèixer situacions de millora de les quals, si no fos per la col·laboració ciutadana, el propi Ajuntament no en tindria constància. 
Per poder resoldre qualsevol consulta a nivell mediambiental, també es pot accedir al web www.liniaverdascf.cat  . A través d’aquest domini, el ciutadà pot plantejar qualsevol consulta mediambiental i, en un termini màxim de 24 hores, tindrà resposta per part d’un equip d’experts en la matèria. 
En aquest enllaç també existeix una àmplia informació de consulta sobre ordenances, legislació bàsica, notícies mediambientals d’actualitat, esdeveniments del sector, etc. així com un extens contingut personalitzat del propi municipi. 
La implantació del servei Línia Verda ha suposat el Premi de Qualitat 2013 en la categoria de Desenvolupament Urbà Saludable i Sostenible lliurat per la Red Española de Ciudades Saludables (RECS) a d’altres ajuntaments d’Espanya. Aquest premi reconeix aquelles iniciatives que col·laboren en millorar l’entorn físic i funcional del municipi promovent el desenvolupament socioeconòmic i afavorint la qualitat de vida personal, familiar, laboral i social dels ciutadans.