L’Ajuntament ja ha recollit 1.296 al•legacions al projecte del ramal de la MAT

Entre d’altres, la moció recull que “El traçat del ramal afecta de ple una superfície forestal que està totalment inalterada i que no està fragmentada per cap infraestructura. Per tant, la línia de MAT causarà un sever impacte paisatgístic sobre l’entorn proper que serà irrecuperable, ja que s’instal·laran torres d’entre 50 i 80 metres d’alçada, amb unes bases d’entre 200 i 400 m2, i corredors d’uns 100 metres d’amplada.
El traçat travessa serres amb una alçada considerable i, per tant, la línia i les seves corresponents torres seran molt visibles des de diversos punts de la plana selvatana i de Girona, situats a desenes de quilòmetres de distància.
A més, d’altra banda, la zona compta amb nombrosos indrets que conformen el patrimoni cultural i paisatgístic de Santa Coloma de Farners com són les diverses ermites romàniques de Sant Pere Cercada, Santa Victòria de Sauleda i Farners; construccions medievals, com el Castell de Farners; restes arqueològiques d’assentament romànic; i conjunts granítics de gran interès natural i geològic com Roca Abellera i Roca Guillera.
Com a conseqüència de tot això, el desenvolupament turístic de la zona es veurà greument compromès, degut a què el paisatge és el principal valor d‘atracció d’una zona considerada de gran atractiu natural i riquesa forestal. Aquest aspecte comportarà un retrocés en l’activitat econòmica local per l’efecte dissuasori que generarà la presència de la línia de MAT.
S’ha considerat viable el soterrament de varis trams de la línia de MAT en territori francès i a Madrid en el seu aeroport. Per tant, tot i considerar que la MAT és una infraestructura no necessària, la solució del soterrament és igualment factible per a aquest traçat, amb la qual cosa minvaria, considerablement, la incidència paisatgística i ambiental. 
Actualment, amb les tecnologies disponibles, l’alternativa del soterrament és del tot viable i, malgrat l’increment del cost d’execució que suposa, suprimiria el deteriorament patrimonial i els perjudicis econòmics, turístics, culturals i ecològics que l’opció aèria genera”.