El pròxim diumenge, 22 de maig, a Santa Coloma de Farners, tindrà lloc dos actes que complementen les activitats al voltant de la Festa de la Revolta, que commemora els fets històrics que van succeir a la ciutat i a la resta de la comarca l'any 1640.
Per una banda, durant el matí, a la Casa de la Paraula, se celebrarà la I Jornada d'història i divulgació sobre la Revolta dels Segadors, amb la participació d'historiadors i especialistes al voltant dels fets ocorreguts al segle XVII, com Antoni Simon, Xavier Sala i Rafael Català i Dalmau, amb el següent programa d'actes: a les 10.30 h, benvinguda; a les 10.35 h, "La crema i reconstrucció de Santa Coloma de Farners. 1640", a càrrec de Xavier Solà, historiador; a les 12 h, entrevista: "La revolta pagesa i popular". Rafael Català i Dalmau, editor, i Antoni Simon, historiador, dialoguen entorn de l'obra "1640"; a les 13.15 h, clausura de la jornada.
Per altra banda, i com a clausura de la festa, tindrà lloc a l'Auditori municipal, a les 19 h, un concert de l’Orquestra Barroca Catalana de música clàssica on interpretaran Cants d’amor i esperança (Händel, Purcell, Caldara i d’Astorga). L'entrada és gratuïta, cal fer reserva de plaça en aquest enllaç.