Consulta pública prèvia sobre l'Ordenança reguladora del servei d’abastament d’aigua

dl. 10.03.2025

L’Ajuntament de Santa Coloma de Farners ha obert un procés de consulta pública prèvia a l’elaboració de l’ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari per la prestació del servei públic d’abastament d’aigua al municipi.

Aquesta iniciativa es duu a terme en aplicació de l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i té com a finalitat recollir l'opinió dels ciutadans, organitzacions i associacions potencialment afectades per la futura norma.

L’objectiu d’aquesta ordenança és regular la contraprestació que han de satisfer els usuaris del servei públic d’abastament d’aigua, d’acord amb la normativa vigent, especialment després de l'entrada en vigor de la Llei 9/2017, de Contractes del Sector Públic. Aquesta llei, i les modificacions que introdueix en la normativa d’hisendes locals, estableixen que la prestació per aquest servei essencial ha de ser considerada una prestació patrimonial de caràcter públic no tributari.

Així, la futura ordenança definirà:
El fet imposable, que és la distribució i subministrament d’aigua potable.
Els subjectes passius obligats al pagament.
Les quotes de la prestació, segons els metres cúbics consumits, el tipus de subministrament i altres serveis.
Les normes de gestió i recaptació, que inclouen el cobrament a través del concessionari del servei.


Actualment, el servei d’abastament d’aigua es presta de manera indirecta, en règim de concessió, mitjançant una societat d’economia mixta. Les tarifes es recullen a través d'una taxa aprovada pel Ple municipal, però amb la nova normativa vigent és necessari substituir aquest sistema per una ordenança específica.

Segons la normativa estatal i local, no existeixen alternatives a l’aprovació d’aquesta ordenança, ja que els municipis tenen la competència obligatòria de prestar aquest servei essencial i han de disposar d’un marc regulador específic per establir i cobrar aquesta prestació.


Les persones interessades poden fer arribar les seves opinions i aportacions sobre els aspectes plantejats durant un termini de 20 dies a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci. Les aportacions es poden presentar a través dels canals indicats a l’article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini finalitza el dia 4 d'abril de 2025. Consulta el document aquí.

Historial

Altres notícies