La celebració de la Festa del Pa amb Tomàquet es realitza amb l’objectiu de donar a conèixer els embotits locals. L’Ajuntament de Santa Coloma de Farners va organitzar la primera Fira del Pa amb Tomàquet ja fa una colla d’anys, i des de l’any 2024 es difon amb el nom de Fira de l’Esport i la Gastronomia. Aquesta fira, ara, compte amb el valor afegit que aplega mostres i proves esportives de les entitats i els clubs esportius locals, així com la Cursa del Pa amb Tomàquet. Així, doncs, ara la coneixem com a Fira Gastronòmica, amb tota l'essència de la fira i festa del pa amb tomàquet.
1.-Objecte
Les presents bases tenen per objecte la regulació de les parades que s'instal·laran en la via pública del municipi de Santa Coloma de Farners durant la celebració de la Fira de l’Esport i la Gastronomia.
2.- Naturalesa Jurídica
D’acord amb el que s'estableix als articles 56 i 57 del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de patrimoni dels ens locals, amb les presents bases es regula el procediment per a l’atorgament d’unes llicències d’ocupació temporal per a l’ús privatiu del domini públic, d'ara endavant paradistes, atenint-nos als principis d’objectivitat, publicitat i concurrència i d’acord amb la finalitat d’interès públic que es pretén assolir.
3.- Règim Jurídic Aplicable
• Articles 19, 56 i 57 del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de béns i patrimoni de les entitats locals de Catalunya. (RPEL)
• Llei 33/2003 de patrimoni dels ens locals.
• Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i activitats recreatives i el Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives.
4.- Vigència
La llicència autoritza a l’ocupació del lloc assenyalat a la via pública, el dia i horaris següents:
• La Fira de l’Esport i Gastronomia se celebrarà els pròxims 7 i 8 de juny de 2025.
• La instal·lació de parades a la via pública serà d’ambdós dies, tant de dissabte 7 com de diumenge 8 de juny.
• L'horari d'obertura de les parades serà de 10 h a 21 h.
• L’espai habilitat per a la instal·lació de la Fira serà al Parc de Sant Salvador. Per causa de força major, les dates de la Festa podran ser modificades o la seva celebració anul·lada. Tota responsabilitat de l'Ajuntament quedarà limitada a la devolució de les taxes efectuades per a l'ocupació de la via pública.
5.-Capacitat i requisits per concórrer
Poden participar en aquesta convocatòria els establiments degudament legalitzats especificitats a continuació:
a) productors
b) productes d’elaboració artesana i de proximitat
c) elaboradors
d) productes de la terra
e) mostra gastronòmica
f) Equipament i alimentació esportiva
No es permetrà l’exposició ni la venda d'animals vius ni morts, ni de productes que puguin molestar als altres expositors o al públic visitant, en especial productes perillosos i insalubres o que puguin deteriorar les instal·lacions i entorns de la zona d'exposició.
L'Ajuntament es reserva la facultat de variar la situació de qualsevol expositor atenent els interessos generals de la Fira. Alhora, es prohibeix la permuta, la cessió o el subarrendament a terceres persones de l'espai adjudicat.
6.-Horaris i normes d’instal·lació
Els titulars de les parades podran entrar, amb els seus vehicles, a la zona de la Fira, entre les 7 h i les 9 h del matí del dissabte i diumenge. Les parades s'instal·laran el dissabte de la Fira entre les 7 h i 9.30 h.
Les parades es retiraran o desmuntaran el diumenge entre les 21 h i les 22 h. Tot el material que no s'hagi retirat dins les 2 hores posteriors a la finalització de la fira es considerarà abandonat i serà retirat pel servei de neteja de l'organització. Els vehicles no podran accedir a la zona de la Fira el dissabte i diumenge abans de les 21 h i hauran d'estar fora a les 22 h.
Fora dels horaris indicats, no es permetrà l'accés amb vehicles a la zona de la Fira mentre aquesta estigui oberta.
Els titulars de l'autorització hauran d'aportar la infraestructura i s'hauran d'encarregar del muntatge i desmuntatge de les parades.
Els titulars de l'autorització seran responsables de la seva parada i dels productes que portin. Les parades hauran d’estar ben tancades i protegides. L’Ajuntament no es farà responsable dels danys i perjudicis que es puguin ocasionar en forma de furts.
7.-Termini i lloc per a la presentació de sol·licituds Per participar de la Fira s’haurà de presentar una instància adjuntant la següent documentació:
a) Fotocòpia del DNI de la persona titular de la parada.
b) Darrer rebut d'autònoms.
c) Alta al cens d'activitats econòmiques.
d) Assegurança de responsabilitat civil.
e) Rebut de pagament de l’assegurança de responsabilitat civil.
f) Acreditació de la formació en higiene alimentària, en el cas del sector alimentari.
g) Còpia del registre sanitari, en el cas del sector alimentari.
h) El carnet d'artesà, en el cas de productor/a artesanal.
i) Especifiqueu si sou productor ecològic i si disposeu d'alguna acreditació.
j) Mida de la parada, i breu descripció dels productes que portareu.
k) Dues fotografies del producte i de la parada que portareu.
La documentació es podrà presentar de les maneres següents:
a) Telemàticament: a través de la seu electrònica a www.scf.cat–eTRAM, dins l’apartat tràmit i gestions.
b) Presencialment: a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners, demanant cita al telèfon 972843547.
c) Per correu administratiu: Ajuntament de Santa Coloma de Farners, adreçat a la plaça del Primer d’Octubre, 1 (17430) Santa Coloma de Farners.
També es podran presentar per qualsevol de les altres formes previstes a l’article 16.4 de la Llei 39/2015 de l’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds presentades mitjançant altres registres que no sigui el propi de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners o per correu administratiu, hauran de comunicar-ho al correu electrònic ajuntament@scf.catdins el termini de presentació de sol·licituds, aportant còpia de la instància segellada per l’administració o l’oficina de correus corresponent. No s’acceptarà cap instància que no hagi complert aquest requisit.
L'autorització és personal i intransferible, però podrà exercir l'activitat en nom del comerciant, el seu cònjuge i els seus fills, els quals hauran d'estar donats d'alta a la Seguretat Social en el règim que correspongui, com també els empleats que estiguin donats d’aIta a la Seguretat Social per compte del titular comercial.
Si el/la titular no és qui vindrà a la Fira, cal el nom i el DNI de la persona que vindrà al seu lloc i la relació, sempre que compleixi els requisits esmentats anteriorment.
La veracitat de la informació facilitada podrà comportar l'admissió o no a la Fira.
El termini màxim per presentar les instàncies i la documentació adjunta és el dia 15 de maig de l'any en curs, si el termini de presentació de la documentació és diumenge o festiu s'entendrà prorrogat automàticament fins al dia hàbil següent.
8.- Facultats de l’Ajuntament
a) L’Ajuntament es reserva la facultat de limitar el nombre de llicències d'acord amb l’adequada ordenació de l’espai i la coordinació de l’ús sol·licitat amb l’ús general del domini públic local.
a) L’Ajuntament es reserva el dret de realitzar les inspeccions oportunes i establir les modificacions pel que fa a la ubicació que aconselli d’interès públic. Aquestes modificacions no comportaran dret a cap indemnització.
b) En el supòsit que es constati que el titular de la llicència incompleix les condicions de l’ocupació es formularà per part dels serveis municipals el corresponent requeriment, i en defecte del seu compliment, si les circumstàncies així ho exigeixen, es procedirà al cessament de l’activitat, sense perjudici de la tramitació, si s’escau, del procediment sancionador que correspongui.
c) L’Ajuntament ostenta la facultat d’interpretar el conjunt dels apartats que conformen les presents bases.
9.- Protecció de Dades
D’acord amb la Llei 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals les dades facilitades seran incloses en el fitxer automatitzat del Registre de documents de l’Ajuntament, així com poden ser objecte d’inclusió en altres fitxers automatitzats per al seu tractament informàtic. Així mateix, existeix la possibilitat d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i portabilitat de les dades i limitació del tractament en els termes inclosos en la legislació vigent, mitjançant escrit adreçat a qualsevol dels punts d’atenció ciutadana.